رباعیات حسّانی 4

مدونة الشاعرجاسم ثعلبی (الحسّانی) فی اللغه العربیه و الفارسیه

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

مکن زاری مکن ناله و فریـــــــــــاد

دل از روزی که رفتی دیده اش داد

خدایا داد خواهی کردم از تــــــــو

در ودیوارِ دردم گشته آبــــــــــــاد

***

دلم از دلربایی ها بریــــــــــــده

از آن روی خوشی هر گز ندیده

ندیدم از زبانش حرفِ خـوش را

کنارش خسته و رنگم پریـــــده

***

تنم خسته شد از ناله و فریـــــــــــاد

دلم حیران و لیکن یاورم شــــــــــــاد

دو جنسِ ضد هم جمعش محال است

یکی آتش یکی یخ بسته در بـــــــاد

***

تصّور کن مسیرِ زندگانــــــــــــــی

تکبّر دور کن با دل نشانــــــــــــی

بپیما راهِ بیداری و خلـــــــــــــوت

صراطِ مستقیم در دل بخوانـــــی

***

به یاد آور زمانِ بچّه گانــــــــــــــــــه

تخیّل کن گل آوردی به خانــــــــــــه

چه با سرعت پریدی عمر خـــود را

به پیر ی می رسد با دل نشانــــه

***

زمانه پیر شد یا من غریبـــــــــــــــم

گلم را کاشت در خشکی نصیبـــــم

دلم تشنه تنم چون صخره خشکید

تو دل آوراه شد درد و نحیبــــــــــم

***

جاسم ثعلبی (حسّانی) 24/11/1391

 

 





:: برچسب‌ها:
رباعیات حسّانی 4 ,
:: بازدید از این مطلب : 1887
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : جاسم ثعلبی (حسانی )
ت : یک شنبه 22 بهمن 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی